طراحی سایت در اهواز



توجه:محتوی ممکن است دارای اسکرول افقی باشد

چشم انداز

 از دیدگاه کارشناسان تعلیم و تربیت مدرسه پیشرو مدرسه ای است که هم گام و همزمان با تحصیل دانش آموزان به تربیت آنان نیز می پردازد و پرورش روحی، بخشی جدایی ناپذیر از جریان آموزشی مدرسه است.
تفاوت های فردی دانش آموزان برای مدرسه مهم بوده و در برنامه ریزی های لحاظ می شود.
خانواده در فرآیند تحصیل و تربیت فرزندانشان نقشی موثر ایفا کرده و همواره تحت آموزش های خاص والدین قرار میگیرند.
فرد فرد دانش آموزان مورد توجه مدرسه بوده وبه پیشرفت تحصیلی و رفتار هر یک از آن ها توجه یژه می شود.
دبیران با تجربه و پر انگیزه وظیفه اصلی انتقال دانش و بینش به دانش آموزان را بر عهده داشته و در ساعاتی فراتر از ساعات کلاس، افق های والاتر را برای آنان هدف قرار داده اند.
تجهیزات نوین تکنولوژی آموزشی مورد استفاده دبیران و کلاس های درس قرار می گیرد.
دروس علمی مورد توجه جدی مدرسه بوده و در کارگاه و آزمایشگاه فعال، دانش آموزان همراه با دبیر دست به تجربه مستقیم زده و فقط مشاهده گر نیستند.
کتابخانه ی پویای مدرسه مطالعه و کتابخوانی را به میان دانش آموزان برده و با طرح های جذاب، تمام روزهای سال را روز کتاب و کتابخوانی می شمارد.
امور معنوی و اخلاقی دانش آموزان مورد اهتمام جدی مسئولان مدرسه است.
مشاوران برجسته و اساتید دانشگاهی امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان را رصد کرده و نقش محوری در ارتقاء درسی و اصلاح رفتاری آنان ایفا می کنند.
برای ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان، ساز و کار تشویق آنان مورد بررسی دقیق و مطالعه کارشناسی قرار گرفته و فضای عاری از تنبیه در مدرسه زمینه ی پویایی دانش آموزان شده است.
اردوها، بازدیدها، مسابقات و فوق برنامه های هدفمند بخشی مکمل در چرخه ی پرورش دانش آموزان هستند.
مدرسه آیین خود را پای بند به شاخص های مدارس پیشرو می داند.

حوزه‌ی دانش آموزان آموزشی
تربیت دانش آموزان موفق در مسابقات استانی، آزمونها، المپیاد ها و کنکور سراسری.
تربیت دانش آموزانی جستجوگر، پرسش گر ، پژوهش گر، خلاق و نوآور.
آموزش دانش آموزان از طریق مشاهده و تجزیه ی مستقیم به کمک دروس علمی ومهارتی.
آشناسازی دانش آموزان با مقوله هنر به عنوان زمینه ای مناسب برای شکوفایی خلاقیت،بیان خود، اعتماد به نفس و نیز رسانه ای برای انتقال ارزشها.
درک اهمیت ذاتی علم فارغ از پیامد های مادی آن و علاقمندی به دانش به عنوان ارزشی اساسی در حیات انسانی.
تبدیل فرآیند تعلیم و تعلم به موضوعی جذاب و پرانگیزه.

حوزه‌ی دانش آموزان مهارت های فردی و اجتماعی
توانمند ساختن برای کار گروهی و حضور موثر در جمع همسالان.
مسلط شدن بر مهارت های زندگی.
علاقمند به فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و مهارت های آن.
ایجاد و پرورش روحیه ی میهن دوستی و آمادگی تلاش در راه اعتلای آن به عنوان بخشی از هویت فردی و خودباوری ملی و تاکید بر زبان فارسی و پاس داشت آن به عنوان عامل وحدت بخش ایرانیان.
نهادینه سازی پای بندی به قانون و قانون مداری و اصول شهروندی.
آشنا و پای بند به آداب اجتماعی مناسب با موقعیت.
فراهم ساختن زمینه های لازم برای پذیرش و ایفای نقش اجتماعی.
باورمند و مدافع ارزش ها و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی
حوزه‌ی دانش آموزان اخلاق ها و ارزش ها
آشنا و آگاه نسبت به فضیلت های اخلاقی و کرامت های انسانی در بعد فردی و اجتماعی.
نهادینه شدن و پای بندی عملی از روی پذیرش و اختیار در بعد فردی و اجتماعی.
خود کنترلی در مقابل ناهنجاری های اخلاقی.
سلامت روحی و روانی و عاری از بزهکاری و ناهنجاری های رفتاری.
باورمند به پارسایی به عنوان کرامت انسانی.
حوزه‌ی دانش آموزان جسمی/ زیستی / معیشتی
برخورداری از ورزیدگی جسمانی و متناسب با سن و شرایط جسمی.
رشد استعدادها و علایق در رشته های گوناگون ورزشی و کسب موفقیت در مسابقات استانی و کشوری.
آگاهی از بهداشت و سلامت فردی و اهتمام در رعایت آن ها.
ایجاد فضای شاداب و تقویت روحیه پر نشاط.
برخورداری از تفریحات سالم و غنی سازی اوقات فراغت.
حوزه‌ی دانش آموزان اعتقادی/ دینی
شناخت آگاهانه و مستدل معارف و اندیشه های دینی(شیعی) و ایجاد باور عمیق بر اساس قرآن و آموزه های اصیل و مستند مأخوذ از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع).
تکلیف پذیری و تقلید برآمده از اختیار و آگاهی به انجام واجبات و ترک محرمات.
ایجاد پیوند قلبی عمیق و محبت صادقانه به خداوند متعال و معصومین(ع) برآمده از معرفت.
پیروی عاشقانه از دستورات، سیره و سنت معصومین(ع).
حوزه‌ی خانواده
آشنا سازی والدین دانش آموزان با اصول و روش های تربیت فرزند.
آموزش های اخلاقی و اعتقادی به خانواده های دانش آموزان برای ایجاد بستر مناسب رشد فرزند و فضای سالم کانون خانوادگی.
جلب مشارکت والدین در امور تحصیلی و تربیتی فرزند و همراهی و همگامی مستمر با مدرسه.
حوزه‌ی معلمان و دبیران
برخورداری از دبیران توانا، با تجربه، پویا، پرانگیزه و برجسته.
توانمندسازی دبیران در دانش و مهارت های معلمی و رشته تخصصی.
ایجاد علاقه و دلبستگی در دبیران مدرسه.
حوزه‌ی کادر ثابت
تربیت و توانمندسازی نیروهایی واجد ویژگیهای زیر: الف) آشنا و باورمند به اصول اعتقادی.
ب)اخلاق مداری و ارزشی.
ج)آشنا با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به انسان.
د)آشنا با دانش تئوری روانشناسی، تعلیم و تربیت و مشاوره.
ه)آشنایی با امور آموزشی و پیشرفت تحصیلی در کنار امور تربیتی و روانشناسی.
و)توانایی سرپرستی و مدیریتی.

زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری.
هوادار شیفته ی فعالیت های آموزشی و مدرسه به عنوان خاستگاهی برای انجام وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی.
اهتمام به سلامت جسمانی و روانی کارکنان و خانواده های آنان.
حوزه‌ی مدیریتی
ایجاد فضای امنیت شغلی و رضایتمندی و تعلق خاطر از طریق نظام رفاهی.
ایجاد فرهنگ شور و مشورت، گفتگو و تبادل آراء در کلیه سطوح کارشناسی مدرسه و نهادینه سازی کار گروهی و روحیه تعادل و همکاری.
استقرار نظام مدیریتی معطوف به آخرین نظریات علمی در زمینه مدیریت، سازماندهی، ارزیابی و نظارت، هدایت و انگیزش، توسعه منابع انسانی و
استفاده از توان کارشناسی مشاوران در امور آموزشی و پرورشی.
تاسیس مقاطع پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و متوسطه در 2 جنسیت دخترانه و پسرانه منطبق بر استاندارد های مدرسه سازی و توسعه ی موسسه در سطح استان و تاسیس مدارس اقماری در شهرستان های تابعه.
استمرار ارتباط فارغ التحصیلان مراکز آموزشی موسسه و ایجاد محیطی مناسب برای پیوند مستمر آنان با موسسه و با یکدیگر.
جلب مشارکت، همکاری و پشتیبانی علاقمندان حوزه ی فرهنگ و همراهی و همدلی مسئولین و چهره های سرشناس شهر.
تامین فضاهای جانبی مورد نیاز موسسه از جمله: سالن ورزشی، استخر، اردوگاه دانش آموزی، فروشگاه و تجهیزات مربوطه.
تجهیز مرکز آموزشی موسسه به پیشرفته ترین تکنولوژی آموزشی.


برگشت به عقب