طراحی سایت در اهواز



توجه:محتوی ممکن است دارای اسکرول افقی باشد

معلم راهنما

پس از پایان دوره ابتدایی، دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان دوره اول با تنوع دروس و دبیر روبرو می‌شوند؛ بیش از 10 دبیر با اخلاقیات، روحیات و سبک‌های مختلف. این موضوع باعث سردرگمی دانش‌آموزاز سویی و چندگانگی تکالیف، وظایف درسی و امتحانات از سوی دیگر می‌شود.

معلم راهنما محور مشترکی است که 4 وجه مدرسه را به یکدیگر متصل و برای افزایش بهره‌وری تحصیلی و تربیتی آن‌ها را هم راستا می‌سازد.  این 4 وجه عبارتند از:

1. دانش‌آموز2. دبیران 3. اولیای مدرسه 4. والدین

بدین ترتیب برای هر پایه تحصیلی یک معلم راهنما در نظر گرفته می‌شود که سرپرستی امور تحصیلی و رفتاری یکایک دانش‌آموزان پایه را بر عهده گرفته و تمامی آن‌ها را به شکل ویژه مورد توجه قرار می دهد. امور پرورشی و فوق برنامه مرتبط با هر پایه تحصیلی نیز بر عهده معلم راهنما است.

  • بخشی از وظایف
  • بررسی روزانه دفترچه‌های ارتباط
  • نظارت بر حسن انجام تکالیف توسط دانش‌آموزان و پیگیری نقص تکلیف آن‌ها به صورت روزانه
  • ارتباط با دبیران و أخذ گزارش روزانه کلاسی از ایشان برای تک تک کلاس‌های درس
  • پیگیری درسی فرد به فرد دانش‌آموزان
  • همکاری در برگزاری جلسات آموزش خانواده و همکاری در تنظیم کلاس‌های آموزشی رفع اشکال دانش‌آموزان
  • شرکت در جلسات شورای دبیران و جلسات آموزشی
  • بیان تذکر به دانش‌آموزان به فراخور حال مدرسه و مناسبت‌ها
  • آماده سازی فضای نمازخانه و هدایت کردن دانش‌آموزان به سمت نمازخانه و شرکت در نمازجماعت
  • همکاری در برگزاری مراسم صبحگاه
  • پیگیری مسائل انضباطی دانش‌آموزان ، تماس با والدین ،ملاقات با والدین و درج در پرونده پرورشی دانش‌آموز
  • تنظیم فرم‌ها و جداول از قبیل: فرم مکبرین و موذنین، مسؤولین کلاسی، جدول زمان بندی نظافت کلاس و
  • همراهی با دانش‌آموزان در بازدید‌ها، اردوها، رفتن به سالن فوتسال، استخر و
  • تعیین مسؤولیت‌های دانش‌آموزان
  • تشکیل پرونده جامع دانش‌آموزشی (کاغذی و رایانه ای)
  • مصاحبه با دانش‌آموزان ورودی
  • تنظیم و توزیع رضایت نامه‌ها، دعوت نامه‌ها، نامه‌ها و گواهی نامه‌های مختلف
  • پیگیری و آماده سازی کارنامه و کارنمای ماهانه دانش‌آموزان
  • حضور در بین دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح
  • مشاوره حضوری و تلفنی با والدین و با دانش‌آموز

برگشت به عقب